سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن آب آنتی باکتریال و مزایای آن

 

 روزانه ، هر انسانی تقریباً به 20 لیتر آب برای نیازهای اساسی بقا مانند نوشیدن و پخت و پز نیاز دارد. 50 تا 150 لیتر آب اضافی برای فعالیتهایی مانند شستشو ، حمام کردن ، لباسشویی و آبیاری مورد نیاز است و با کمک مخزن آب آنتی باکتریال این نیاز برطرف می شود.

تنها در قرن گذشته ، افزایش مصرف آب فراتر از میزان رشد جمعیت بوده است. شش میلیارد نفر در جهان 54 درصد از آبهای شیرین قابل دسترس موجود در رودخانه ها ، دریاچه ها و سفره های آب زیرزمینی را مصرف می کنند.

با افزایش جمعیت جهانی ، تقاضا برای دسترسی به منابع قابل اعتماد آب آشامیدنی به حد خود رسیده است.

گزارش شده است که یک سوم جمعیت جهانی اکنون در مناطقی از "تنش آبی" زندگی می کنند ، جایی که تقاضا می تواند بیش از عرضه باشد. علاوه بر این ، افزایش آلودگی از منابع شهری ، صنعتی و کشاورزی منابع موجود را غیرقابل استفاده یا یک خطر اساسی برای سلامتی می کند.

طراحی مخزن آب آنتی باکتریال در مقابل آلودگی میکروبی:

مخزن آب آنتی باکتریال معمولاً برای نگهداری کافی آب تمیز برای استفاده کوتاه مدت یا طولانی مدت استفاده می شوند. 4 پارامترهای مخزن آب آنتی باکتریال آب شامل طراحی کلی مخزن ، انتخاب مصالح ساختمانی و آستر است. مواد مختلفی برای ساخت مخازن ذخیره آب از جمله پلی اتیلن ، پلی پروپیلن ، فایبرگلاس ، بتون ، سنگ و فولاد استفاده می شود.

با طراحی ، مخزن ذخیره آب نباید هیچ آسیبی به آب وارد کند. آب مستعد ابتلا به تعدادی از تأثیرات منفی محیط ، از جمله باکتری ها ، جلبک ها ، تغییر در pH   و تجمع مواد معدنی است.

این آلودگی از ریشه های مختلفی مانند لوله کشی ، مصالح ساختمانی مخزن و مدفوع حیوانات ناشی می شود. مخزن آب به درستی طراحی شده برای رفع و کاهش این اثرات منفی کار می کند.

ضروری است مخازن آب سالانه تمیز شود تا از انتقال جلبک ها ، باکتری ها و ویروس ها به افراد یا حیوانات جلوگیری شود.

آب آشامیدنی ایمن به عنوان آب با خصوصیات میکروبی ، شیمیایی و جسمی تعریف شده است که مطابق دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی است. حتی برای آن دسته از افرادی که به آب تمیز دسترسی دارند ، در آنجا که آبرسانی لوله کشی به صورت پراکنده عمل کند ، این قاعده نامنظم است.

ذخیره آب ایمن خانگی یک جزء مهم سیستم تصفیه آب خانگی و ذخیره سازی ایمناست. این سیستم توسط WHO در سرتاسر جهان در مناطقی که فاقد آب آشامیدنی لوله دار هستند ، ترویج می شود.

 

مخازن ذخیره آب در صورت عدم رسیدگی بهداشتی ، می توانند تأثیر خود را بر کیفیت آب بگذارند. مشکلات شایع در مخازن ذخیره آب و مخازن شامل از بین رفتن باقیمانده مواد ضد عفونی کننده ، رشد مجدد باکتری ها و مدت زمان طولانی است.

گاهی اوقات ، به دلیل تمیز کردن خطاها و طولانی بودن مدت زمان ذخیره ، آب با میکروب آلوده می شود. علاوه بر این ، حتی می توان سطح ظروف ذخیره آب را آلوده کرد زیرا میکروب ها به مواد ساختاری حمله می کنند. این امر باعث آلودگی حتی آب آشامیدنی تازه ای می شود که پس از خارج شدن آب آلوده قدیمی صورت می گیرد.

روش های مختلفی برای جلوگیری از خراب شدن محصول ، بو و لکه های ناشی از رشد میکروب ها در مخازن ذخیره آب وجود دارد. اولین قدم باید همیشه تمیز کردن سطوح با مواد ضد عفونی کننده مورد تایید باشد که میکروب ها را از بین می برد.

برای خرید مخزن آب آنتی باکتریال اینجا کلیک کنید.